Ciecierzyca – cenne źródło białka

Spożywanie białka jest szczególnie polecane osobom dbającym o linię, ponieważ nie tylko daje ono poczucie sytości na długo, ale także pobudza metabolizm. Odpowiedniej dawki tego cennego składnika możemy dostarczyć organizmowi także jeśli nie spożywamy mięsa. Alternatywą dla wegetarian czy wegan może być będąca bogatym źródłem białka ciecierzyca.

Bogactwo białka i błonnika

Warto sięgać po źródła białka dobrej jakości. Jednym z nich jest ciecierzyca, zwana potocznie cieciorką lub grochem włoskim. W 100 gramach ciecierzycy marki Halina znajdziemy 19,0 g czystego białka. Ta wciąż jeszcze mało popularna w Polsce roślina strączkowa może z powodzeniem zastąpić pod tym względem mięso, dlatego też jest ulubienicą wegan i wegetarian. Co więcej, jest to produkt niskokaloryczny, bowiem 100 g suchej ciecierzycy zawiera 343 kcal. Stanowi ona również bogate źródło błonnika, a także dostarcza potrzebnych witamin i minerałów. Jej ogromną zaletą jest również wielość zastosowań – świetnie smakuje zarówno na słodko, jak i na słono. Sprawdzi się więc w wielu rolach, w szczególności jako baza pasty kanapkowej czy pasztetu, jako falafel, burger lub w formie słodkiej chrupiącej przekąski z pieca.