Płatki, czyli sposób na pożywne śniadanie

Powszechnie wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Warto pamiętać, że musi być ono nie tylko smaczne, ale i zdrowe. By spełnić te warunki warto zaczynać dzień od płatków, dzięki którym stworzymy w swojej kuchni posiłki pełne dobroczynnych składników.

 Energia na cały dzień

Pierwszy posiłek w ciągu dnia zasadniczo wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także decyduje o sposobie trawienia i odpowiedzi organizmu na następne posiłki. Przygotowując śniadanie warto zatem sięgnąć po produkty lekkostrawne i pełne składników odżywczych. Idealnie w tej roli sprawdzą się płatki marki Halina, które oznaczają się szeregiem zdrowych właściwości oraz szybkością przyrządzenia. Do wyboru mamy m.in. płatki: owsiane, jęczmienne czy ryżowe. Płatki owsiane zawierają białko oraz węglowodany, dzięki którym organizm otrzymuje niezbędną do prawidłowego funkcjonowania, porcję energii. Są także źródłem błonnika, który wspiera procesy trawienne, poprawia pracę jelit i niweluje nieprzyjemne uczucie głodu. Z kolei płatki jęczmienne to produkt pochodzący z pełnego przemiału najwyższej jakości jęczmienia. Ostatnia propozycja to płatki ryżowe. Jak nazwa wskazuje, otrzymuje się je z ryżu. Jego ziarenka poddawane są działaniu pary wodnej, a następnie prasowane, dzięki czemu mogą być podawane zarówno małym dzieciom, jak i osobom starszym lub zmagającym się z problemami trawiennymi. Niezależnie od naszego wyboru płatki najprościej przygotujemy gotując je na mleku lub wodzie. Ugotowane płatki możemy dosłodzić lub uatrakcyjnić szeregiem produktów, takich jak: owoce, dżemy i powidła, miód, jogurt lub serek. Można stosować je także, jako podstawę do pożywnego musli – wystarczy dorzucić bakalie, orzechy, oprószyć cynamonem lub naturalnym kakao i gotowe. Z powodzeniem wykorzystamy je również w roli składnika samodzielnie przyrządzanych batonów, które możemy zabrać do pracy lub szkoły na drugie śniadanie.