Ryż Brązowy zapiekany z leśnymi grzybami

Ryż Brązowy zapiekany z leśnymi grzybami

Sezon na grzyby trwa w najlepsze dlatego warto w pełni go wykorzystać. Komponując te wyjątkowo pyszne dary lasu z ryżem brązowym stworzymy danie, które z pewnością zachwyci nas swoim smakiem.

SKŁADNIKI:

  • około 50 dag leśnych grzybów
  • średnia cebula
  • łyżka masła
  • 25 dag Ryżu Brązowego marki Britta
  • szklanka śmietany 12-proc
  • jajo
  • 4 łyżki startego żółtego sera
  • sól, pieprz
  • łyżka masła do naczynia żaroodpornego

PRZYGOTOWANIE:

Grzyby oczyścić, umyć, dokładnie odsączyć, pokroić w plasterki. Na łyżce masła podsmażyć drobno posiekaną cebulę, dodać pokrojone grzyby, doprawić solą i pieprzem i dusić, aż odparuje większość płynu. Ryż ugotować wg przepisu podanego na opakowaniu, odsączyć i wymieszać. Wysmarowanym masłem naczyniu żaroodpornym ułożyć warstwę ryżu, na niej warstwę uduszonych grzybów i znów warstwę ryżu. Wymieszać śmietanę z jajem, solą i pieprzem. Uzyskanym sosem polać zapiekankę, posypać ją startym żółtym serem. Zapiekać w gorącym piekarniku do momentu, kiedy ser się zrumieni.

Ryż brązowy a dieta

Ryż brązowy a dieta

Ryż brązowa a dieta to wątek, który często pojawia się w trakcie zmiany nawyków żywieniowych. Zbilansowana i prawidłowa dieta powinna być bogata w składniki dostarczające do organizmu niezbędne wartości odżywcze, potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu i wspomagające poszczególne układy. Dlaczego ryż brązowy powinien znaleźć się w codziennej diecie?

 

Ryż brązowy a dietaDar z natury

Ostatnio dużo mówi się o tym, że to węglowodany są przyczyną tycia. Rzeczywiście cukry proste, takie jak: sacharoza, fruktoza czy glukoza sprawiają, że skład ciała się pogarsza i zwiększa masę, jednak sam fakt włączenia węglowodanów do diety, nawet redukcyjnej nie przynosi negatywnych skutków. Najważniejsze bowiem jest źródło pochodzenia i poziom przetworzenia danego produktu. W przypadku ryżu brązowego mamy nie tylko do czynienia z czystą postacią węglowodanów, ale także wieloma innymi składnikami pozytywnie wpływającymi na organizm. 100 gram ryżu dostarcza 72g węglowodanów oraz 3,1 g błonnika. Zawartość białka sprawia natomiast,  że ryż brązowy dobrze wpływa na przemianę materii, a do tego trawi się dłużej, zapewniają uczucie sytości. Ma również szerokie zastosowanie kulinarne, możemy bowiem śmiało łączyć go z mięsem z kurczaka, rybami, warzywami, a także jogurtem czy mlekiem.

Ryż brązowy dzięki zawartości pełnowartościowych węglowodanów, a także szeregu wartości odżywczych jest idealnym produktem dla wszystkich osób ceniących sobie zdrowy tryb życia oraz szczupłą sylwetkę.